lördag 2 juli 2011

Under ytan



Ok, nog för att det allt som oftast ser ut som på bilderna ovan hemma hos oss...

Men. Om man skrapar lite på ytan finner man att det faktiskt bor minst en ordningsfascist här (och det är inte hon som simmat in i bild). Samt att vi har två burkar enbär trots att det kanske är den krydda vi använder minst. Och att vi har malen peppar på burk. Har vi inte brukat en kvarn för det ändamålet åtminstone de senaste fem-sex åren? Kanske dags att rensa lite?

Hur som helst, notera att kryddorna (bortsett från de stora burkarna som ständigt rubbar mina cirklar) ligger i bokstavsordning. Alltid.

7 kommentarer:

  1. Imponerad av bokstavsordningen! Men släng pepparn.

    SvaraRadera
  2. Jag är en sådan person som måste ha lite oordning i hemmet, annars trivs jag inte och städar jag för mycket hittar jag ingenting, för även om det är rörigt så har jag nån slags ordning. Det får dock aldrig bli FÖR stökigt, då trivs jag inte heller.

    SvaraRadera
  3. Jag trodde bara det var min farmor, farmaceuten, som hade kryddorna i bokstavsordning :)

    Noterade ert diskställ, det ser ut att få plats rejät mycket. Är det ett ställ eller två på hög?

    SvaraRadera
  4. Ibland ibland får man sådana där upplvelser. Sådana där så att man vet varför man är vän med någon.
    /din syster i "Man måste ha kryddorna i bokstavsordning i kökslådan"-familjen.

    Trodde det nog var bara jag som hade den sjukdomen.

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅ, kom hem till mig och bokstavera! För vi har så förbannat mycket djävla kryddor att jag aldrig hittar något alls! Vi har så mycket kryddor att de fyller upp ett helt skåp plus en liten kompostpåse som står och häckar lite här och var i vårt renoveringsobjekt till kök...

    SvaraRadera
  6. Haha, underbart. Det finns fler som har stökigt utanpå och ordning i lådor och skåp.
    Utom klädkammaren, den går inte att komma in i. Men det är ju ett helt litet rum så det räknas väl inte. :)

    SvaraRadera
  7. Lisa: Jag lovar.

    Fifi: Jag är helt med dig.

    lisa: Tydligen finns det fler :)
    Diskstället satt där när vi flyttade in, kanske har det suttit där sedan lägenheten byggdes. Det är två separata delar (utan "fötter", men annars rätt lika sådana man kan ställa direkt på bänken) som hänger på en slags ställning.

    Icka: Jaså, visste du inte varför vi var vänner tidigare? :)

    mikkan: Sluta snatta så mycket kryddor så ska du se att det löser sig av sig själv :)

    Helena: Jag har aldrig kunnat städa på ytan utan att fastna i något autistiskt sorterande i en låda eller ett skåp. Folk som bara slänger in grejer i ett utrymme (klädkammaren inte inräknad eftersom den ÄR ett eget rum) och låtsas att de har städat förstår jag mig inte alls på, hur sover de på nätterna?

    SvaraRadera